SKILLS4FUTURE: A DOUA SESIUNE DE INSTRUIRE PENTRU PROFESORI
În perioada 7-11 octombrie 2024, în cadrul proiectului ERASMUS-EDU-2022-CBHE-STRAND-2, No. 101081787 – Skills4future: Dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor STEAM ale studenților și profesorilor pentru inovația curriculară și dezvoltarea durabilă a instituțiilor de învățământ superior și a afacerilor locale, a avut loc a doua sesiune de instruire a cadrelor didactice universitare cu privire la modernizarea curriculei universitare prin prisma competențelor STEAM.
Sesiunea de instruire a fost organizată cu sprijinul partenerilor europeni, Universitatea Națională de Științe și Tehnologie POLITEHNICA București și Academia de Studii Economice, București, ROMANIA și a implicat participarea tuturor partenerilor proiectului.
Aceste zile de instruire au oferit oportunitatea esențială pentru cadrele didactice de la Universitatea noastră să se familiarizeze cu metodele și tehnicile ce contribuie la dezvoltarea competențelor STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică). De asemenea, a fost pus un accent deosebit pe dezvoltarea competențelor STEAM ale studenților cu profil economic, luând în considerare formarea lor profesională din perspectiva sustenabilității și a responsabilității sociale.
Pe parcursul celor cinci zile, cadrele didactice de la Catedra de Științe Economice au participat la sesiuni de instruire care au inclus următoarele tematici:
Educația pentru Sustenabilitate – Prof. dr. ing. Elena Fleacă, Universitatea Politehnica din București.
Practici Responsabile și Afaceri Sustenabile, inclusiv vizite de studiu la Hewlett Packard Enterprise și Bursa de Valori București.
Controverse socio-tehnologice în activitățile didactice – Prof. Jérôme Guenez, IMT Nord Europe, Franța.
Inteligența Artificială și creșterea sustenabilă, cu vizite de studiu la Genpact și Compania Ateneul.
Prevenirea scenariilor catastrofice prin tehnici decizionale – Prof. dr. Grigore Pîrșcă, Academia de Studii Economice din București.
Educația financiară în deciziile de consum și investiție rațională – PhD Bianca Motorga, Academia de Studii Economice din București.
Sesiunile de instruire s-au încheiat cu concluzii și discuții, subliniind importanța educației pentru sustenabilitate și a inovației curriculare pentru un viitor durabil.
USARB se angajează să continue colaborarea activă în cadrul acestui proiect și să împărtășească cunoștințele și experiența acumulate cu întreaga comunitate academică și cu partenerii din industrie. Avem încredere că aceste eforturi vor contribui semnificativ la dezvoltarea competențelor STEAM și la pregătirea studenților noștri pentru provocările complexe ale lumii contemporane.
Pentru a fi la curent cu toate activitățile noastre consultați pagina proiectului: https://skills4future.utm.md/